A webáruházak helyzete Ázsiában
A legújabb kutatások, felmérések szerint 2017-ben 41%-kal növekedett az internetes kereskedelmi forgalom. A nagy növekedés több okra is visszavezethető, az egyik legnagyobb oka, hogy több nagy, világhírű cég is megjelent a piacon, ilyen pl. az Amazon, valamint a nagy kínai internetes áruházak (pl. Alibaba és Tencent) is egyre több pénzt fektettek be az ázsiai terjeszkedésbe. Mindezek mellett egyre több kisebb webshop jelenik meg a térségben.
Technikailag az egyik fő oka a fejlődésnek a mobilbarát webáruházak elterjedése, mivel az ázsiai internetes kereskedelem sajátosan viselkedik, az ehhez kapcsolódó internetes forgalom 72%-a mobilról érkezik.
A vásárlások idejét tekintve az ázsiai és a világpiac nem mutat nagy eltéréseket, mindkét piacon a legtöbb rendelést munkaidőben adják le a vásárlók. Ha nem az órákat vesszük figyelembe, hanem a hét napjait vizsgáljuk meg, akkor láthatjuk, hogy a legkevesebb rendelés hétvégén érkezik, ilyenkor legtöbbször pihennek az emberek.
Az egyik legnagyobb probléma, amivel az internetes kereskedőknek meg kell küzdeniük az ázsiai piacon, a kevés bankkártyával rendelkező felhasználó. Ennek megfelelően az alternatív, Európában jobban visszaszoruló fizetési módszer az, amire nagy hangsúlyt fektetnek a kereskedők, hogy minél több vásárlót tudjanak magukhoz csábítani.